12 Eylül 2010 Pazar

Kaldığı Yerden Devam

Registered Trade Abes işlerle uğraşmaktan, geçim derdine düşmüşlükten, saçma sapan Web projelerinin pençesinde kıvranmaktan -uzuuun süredir- biricik aşkım Maya ile zevk-ü sefa için buluşamıyordum. Neyse ki o zor günler geride kaldı da kavuşabildik.

Şimdilerde uğraştığım işin %90'ı Maya'da tamamlanacağı için tekrar Quickstart'a dönüş yapan bir başka isim de Project: Gondvana oldu.

Projeyle ilgili en son çalışmamı 4 Haziran'da yapmışım; o da büyük özveriyle başlayıp sonradan -her zamanki gibi- yalan olduğum Pod Racer Tutorial'ı ile ilgiliymiş. Kaldığım yer de bünyemi iç sıkıntılarına vesile eden UV Mapping'ti. Ama azmettim, sabrettim ve eninde sonunda bu aşamanın da biteceğini farz ettim ki; Pod'un map'lenmesi / kaplanması bitti. Yoksa mümkün değildi, biliyorum. Bıraktığım projelere asla geri dönmeyişimle ünlüyüm.

Öncelikle daha evvel neler yapmış olduğuma bir göz gezdirdim. Kafamdaki kasetin "Texturing" aşamasından itibaren başa alınması gerekiyordu. Bu sebeple prosedürel kaplama, Ramp'ler, UV açma ve File Node gibi konuların tekrar üzerinden geçerek yapmam gereken sıkıcı işlerin üstesinden geldim. Neydi bunlar?


Aynı yapıdaki modellere transfer edebilmek için kaynak objelerin UV Map'lerini düzenlemek.


Kaynak obje'den hedef objelere "Transfer Attributes" komutu ile UV Map'leri dağıtmak.



Metaryal özelliklerini Pod'un her kısmı için ayrı ayrı ayarlayarak bölüm bölüm kaplamayı bitirmek.

Bunlar da bittikten sonra Mental Ray ile çabuk, zahmetsiz ve "Hazır Çorba" tadında render'lar alarak, "I'm back" demek üzere buraya aktardım. Zira yalan olmadığımı beyan etme ihtiyacı içindeyim. Bugünden itibaren Gondvana ile ilgili çalışma notlarımı daha düzgün biçimde aktarmaya başlayacağım.

Şimdi bir başka Web projesine daha dönmek üzereyim. Üstelik, -nefret ettiğim üzere- kurumsal kimlik çalışması ve sunum hazırlamak gibi sıkıcı, iki boyutlu işler de yapacağım. Ne yaparsınız; -sınıf atlama mücadelesi, upps pardon- ekmek parası LOL.

Yapmam gerekenler bittikten sonra Türkiye - ABD maçını izleyip, Bump Maps, Procedural Nodes, Texture Painting gibi kavramlar içeren desenli hayatıma geri döneceğim. Umarım enerjim yeter.

Public Enemy'den Dark Angel Theme ile size veda ediyorum. Bu diziyi hâlâ mı özler insan, keşke bitmeseymiş.


Public Enemy - Dark Angel Main Theme | Musicians Available

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder