15 Şubat 2010 Pazartesi

Bir Hatıra: Mel Scripting ve Weta'dan Avatar Videoları

Tasarımcılar genellikle Mel Scripting veya herhangi bir başka kodlama dili ile uğraşmayı sevmiyor.

Çünkü onlarca satırdan oluşan Lucida Console pisliği, tertemiz bir otobanda giderken görüntüyü bozan mıcırlı şerit gibi görünüyor. Grafikler, 3 boyutlu şekiller, kaplamalar ve ışıklardan sonra kimse mıcırlarla uğraşmak istemez.

Aslında zevkli birşeymiş de... Sadece ben yeni keşfettim.

Bir kere tasarımcıya sağladığı en büyük fayda insana kendini gerçekten "birşey yapıyormuş" gibi hissettirmeyi başarabilmesi :) Böyle Matrix'i mıncıklıyormuşsun gibi oluyor, güzel oluyor.

Tabii Matrix falan dediğime bakmayın, aslında MEL'in yapısı gerçekten basitmiş. Benim gibi HTML ve CSS'ten başka birşey öğrenemeyen kod özürlü bir bünyeye bile kolay geldiğine göre, siz haydi haydi yaparsınız.

Amazon'dan Mark R. Wilkins ve Chris Kazmier'in yazdığı MEL Scripting for Maya Animators kitabını getirttim. Onu daha sonra ayrıca bir inceleyeceğim.

Şimdi benim için tarihi bir an; Digital-Tutors'un Basic MEL Tutorial'ı sayesinde ilk MEL'imi yazmış bulunuyorum:

1 // Bu benim ilk MEL Script denemem.
2 selecet - cl;
3 selecet glassProfileCurve
4 revolve -po 0 -ax 0 1 0;
İşte böyle. Bu kadar yani :) Önemli birşey yok.

Asıl önemli kısım şu; WETA Digital Avatar ile ilgili sahne arkası videolarını yayınladı.

Sitede "Features" başlığı altında yer alıyor.

Şuradan izleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder